Facebook, Facebook Marketing, Social Media, Social Web, Design

Duim Omhoog is out!

Posted on Posted in Uncategorized

„Duim“ Omhoog is out!

Facebook is altijd op zoek naar nieuwe verassingen. Een paar weken geleden werd de wereld meegedeeld dat de “duim omhoog oftewel like” icoon gaat veranderen.

De “duim omhoog oftewel Like” knop met de gestrekte duim omhoog wordt vervangen door een kleinere, blauwe knop met geïntegreerde “f-logo” en de woorden “Like”. Dit geldt ook voor de knop Delen. Bovendien is er een nieuwe gecombineerde oplossing die naast elkaar worden getoond, Like en Delen.

In de komende weken word op de betrokkene sites het nieuwe ontwerp automatisch bijgewerkt. Ongeveer 7.500.000 websites maken gebruik van de bestaande Like button en zijn dus ook getroffen door deze verandering.

By the way: De Like knoppen zijn nog niet helemaal verwijderd. Je kunt nog steeds in één oogopslag zien hoeveel likes een website heeft, of hoeveel keer de website gedeeld is.

Nieuwe like knop

Like-button Oud & Nieuw

Tegenwoordig is de Like button is nog zichtbaarder geworden als toen.

 

Een ontwerper van Facebook, Hugo van Heuven, verklaarde al eerder in een interview waarom Facebook de Like knop heeft afgeschaft. Hier kun je de interview terug vinden. Het komt erop neer dat de oude lichtblauwe Facebook knop te veel op de achtergrond op viel. Zij wilden het beter aansluiten laten op websites. Bovendien was de oude Facebook knop in sommige Arabische landen een teken van respectloosheid. Dus Arabische landen zijn blij met het nieuwe design.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *